AKO SOM SVETLO NA BIKE „poriešil“ - časť 1.


Rozhodol som sa tento rok, že budem jazdiť aj v zime. Celý deň sedím za počítačom a tak mi to môže len prospieť (minimálne zdravotne). Bohužiaľ sa na bike dostanem až tak po 17.00, čiže teraz už za hlbokej tmy a tak som začal riešiť nejaké osvetlenie. Mám síce maličkú „baterku“, kúpenú pred pár rokmi, ale...

Moja prvá voľba – lacné svetlo

Túto baterku som kúpil už pred pár rokmi za asi 10-15 € (je to BBB kupované v GreenBike) a popravde je to úplne nanič. Svetlo generujú tri klasické biele LED diódy (nie cree, ale tie obyčajné malé biele ledky) a napájaná je 3x AAA batériami. Ak chcete použiť takéto svetlo, tak jedine na jazdenie v lete tak do 21.00, kedy je ešte ako tak svetlo, alebo na jazdy po meste, kde svieti mestské osvetlenie.
Toto svetlo má význam skôr na to, aby videli vás, ale určite nie na to, aby ste videli vy!

Ak ho použije chodec, tak OK – dosvieti to tak na 2 m a má 3 režimy – svieti na 100%, na cca 60% a bliká. Pri montáži na bike poslúži ako „výstražné“ svetlo, čiže ak ide auto, zbadá vás kvôli svetlu skôr, ale cestu vám osvetlí nedostatočne. Proste toto je niečo, čomu sa treba vyhnúť a to aj v prípade, že má napr. 5x LED diód. Je to naozaj vhodné len na jazdy mestom alebo v lete „za svetla“.
K plusom patrí snáď len extrémne dlhá výdrž batérií. Tie tri malé AAA mi vydržali „na blikačke“ také 3-4 mesiace (takmer denne asi 1-2 hodinky  jazdenia, čiže odhadom možno vyše 100-200 hodín). Je to naozaj rekordér, ktorý svieti do roztrhania.  Ku koncu batérií sa intenzita svetla zníži, ale ako „blikačka“, aby vás autá skôr videli, je to stále postačujúce.

Zhrnutie:
+ extrémna výdrž
+ cena (dnes sú to tie „lacnejšie“ svetielka)
+ malá, ľahká, jednoducho sa inštaluje
+ do mesta postačuje


- naozaj nič nenasvieti
- malý rozptyl svetla
- len na dobrú cestu, pretože prekážku zbadáte neskoro


POZOR!  Má to pokračovanie! Už čoskoro...

Komentáre